laurakasius.reismee.nl

Een week verder!

G'day Mate!

Dus.... We zijn een paar dagen verder. Eerste dagen heb ik mogen wennen aan het leven hier. Dat was ook nodig. In het begin was al het 'nieuwe voer' vrij moeilijk voor me. Gek eigenlijk, in NL eet ik ook nieuwe dingen, maar na een paar dagen raakte ik er aan gewend. Donderdag hebben we een bankrekening geopend om mijn centjes op te ontvangen. Dat bleek maar goed ook, want mijn nederlandse bankpas wil hier dus echt niet werken! Hopelijk komt deze binnen een paar dagen binnen. Verder die dag geleerd hoe ik Tilly naar Kinder moet brengen en waar de school van Jet is. Ook gaan kijken naar Taekwondo van de kids! Super leuk!

Op vrijdag simkaart gefixt (alleen voor Australisch gebruik, jullie kunnen gewoon naar mijn NL nummer appen). Tilly heeft in mijn kamer met mijn Ipod gespeeld (zie foto) haha en maar dansen! So cute! Jet heeft tot 8 spelletjes op mijn tel gedaan. De avond (na7u) is wel zo'n beetje bedoeld voor qualitytime van de ouders. Dit in tegenstelling tot andere gezinnen waar ze serieus gewoon wijn voor hun snufferd krijgen. Lucky basterds. Dat is er voor mij echt niet bij. Aan de ene kant heb ik die tijd voor mezelf ook wel nodig hoor. Maar soms verveel ik me wel (niet zo goed voor heimwee gevoelens). Nog iets over mijn lifestyle hier: super healthy!! De ouders en kids eten alles glutenvrij(niet altijd), lactosevrij en met name ook vetvrij. Ook hun porties zijn ongeveer 1/2 van wat ik normaal eet, maar daar ben ik al aan gewend inmiddels. Ook goed voor de lijn of course.

Zaterdag ben ik met het gezin naar de ballervoorstelling van Tilly geweest. Allemaal kindjes van 2tot6jr in balletpakjes. Hoe schattig is dat! Echt geweldig! Ze heeft het heel goed gedaan. Mijn hostmom and dad zijn echt super geïnteresserd in mijn kikkerlandje. Ze vonden het maar raar dat wij allemaal fietsen (hier fietsen alleen een paar enkele oude mannen op zondag). Verder dachten ze dat NL heel veel bergen zou hebben. Heb ik ze even lekker uit die droom geholpen: no really there are no hills. No, Melbourne is considered 'hilly' by the dutch, well by me! Ohja het Engels gaat in rap tempo beter. Betrap mezelf al op het denken in het Engels voor het slapen gaan.

Zondag ben ik eerst met een andere Nederlandse au pair (Eva) naar het aquarium geweest. Dat was echt gaaf!!! Heel veel prachtige dingen gezien (zal de fotos er op knallen als het lukt). Daarna nog met andere au pairs geluncht en de stad bekeken. Die dag zorgde er echt voor dat ik het beter naar mijn zin kreeg hier. Want ik zie het echt niet zitten om veel te lang of elke dag in het gezin te zitten. Ze zijn heel lief en aardig hoor, maar no thanks! Kreeg weer even het idee dat ik 'leefde' en ook echt mij. Australian dream aan het verwezenlijken ben. Alles is hier trouwens ook echt maar dan ook echt rete duur. Zit er zelfs aan te denken om mama of Pim kleding te laten versturen. Ga dat geld echt niet uitgeven aan kleding, no way! Zondag trouwens ook eerste rijkes gehad van Simon (hostdad). Ging goed! Ze rijden wel grote auto's hier. En zoals verwacht reed ik te ver links op de weg. Maar na 10min ging dat prima. Parkeren vind ik nog wel lastig met die auto. Maar dat lukt vast vanzelf.

En nu komen we aan bij vandaag. Eerste echte werkdag gehad! 5:50 opstaan, 6.30 echt paraat zijn! Pfoe. Jet naar school brengen en Tilly de hele dag vermaken. Wat best lastig is want die is steeds na 5min uitgekeken. Vandaag flink wat af geknutseld. Had wel verwacht dat ze me iets meer zou uittesten. Maar nee, dat viel mee. Daarna Jet opgehaald op school met Tilly en nieuwe boeken gehaald voor Tilly om voor te lezen (vandaag wel 5 boeken gelezen naast onze 5knutsel en kleurprojecten). Emily (hostmom) stuurde me een sms dat ze pas 7u thuis zou zijn. Dit betekende dat ik niet om 5.45pm klaar was maar om 7pm. Dat was echt vermoeiend. Moest dus ook het eten fixen. Emilt was 2sec thuis om het snel uit te leggen wat ik moest maken. Toen toch per ongeluk peper gedaan in het eten van Tilly (big mistake) oeh wat kan ze gillen. Sorry hoor!! Maargoed foutje maken mag. Tilly ook in bad gedaan en Jet aangespoord tot douchen. Why do I need to shower?! Vraagt deze 11-jarige regelmatig. Verder weet ik al wel dat Tilly geen mleurstof mag. Of zo min mogelijk. Daar wordt ze super hyper van dus laten we dat maar niet doen...

Mijn hostparents blijven maar vragen of ik niet moet skypen. No, my parents are in Portugal on a holiday and my boyfriend is working all week exept for sunday. But he went surfing yesterday. Oftewel niemand heeft tijd om ff een uur te skypen ;) Niet leuk. Ze bleken dit overigens echt raar te vinden hoor dat ik niet elke avond of ochtend skype ofzo. Komt eind deze week vast wel goed. Hoop ik. Maargoed morgen weer om 5:50 opstaan dus ga elke avond rond 9u naar bed. Nu nog even chillen,douchen and off to bed!

See you later alligator!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!