laurakasius.reismee.nl

Lovely Australian life!

G'day mate!

Inmiddels weer weekjes verder. De klok is verzet (nu 9u verschil met NL). Als jullie klok wordt verzet zelfs 10u verschil! Maargoed. Het weer hier wordt langzaam maar zeker beter. Gelukkig. Wel gek want de kerstspullen komen ook tevoorschijn. Kerst en warmere dagen is voor mij toch maar gek hoor. Ik heb inmiddels hagelslag van Pim ontvangen en dit aan Tilly laten proeven. BIG MISTAKE!! Die is er natuurlijk verzot op (zoals onze Belg Davina dat zou zeggen). En niet te vergeten deze kleine meid mag vrij weinig 'treats' oftewel lekkers, want dat is natuurlijk niet healthy. Ze waren er dan ook niet zo heel erg blij mee (oeps). De afgelopen week heb ik weer gewerkt na een vakantie van 10dagen. Mijn hostmom was met de kindjes naar Brisbane en ik was alone met de hostdad. Ja dat is een beetje vreemd ja, maar dat heb ik ook overleefd. Was zoveel mogelijk uit huis. Vanavond komt de oudste (Jet) thuis. Die was nog een weekje langer bij zn vader in Brisbane gebleven. En hij is morgen jarig dus uiteten!! Yes!

Ik merk deze dagen ook dat mijn hostmom steeds meer probeert contact te leggen met mij. Dat vind ik wel erg fijn. Zo voel ik me toch iets meer thuis. Ook mijn hostdad lijkt er meer energie in te steken. Ofja, nog meer dan ze al deden.

De vorige keer heb ik verteld dat ik extra werk zocht bij de kinderopvang. Helaas was dat een no. Heb daarom nu op 2 sites een advertentie geplaatst of ik ergens kan babysitten..

Verder heb ik eigenlijk me weer zeer goed vermaakt. Afgelopen maandag met Tilly en Davina (die was vrij) een tripje naar de Zoo gemaakt. Vooral de weekendjes met Eva en Davina blijven geweldig. Picknicken in de botanic gardens, wine, cheese, food en gewoon heel erg veel kletsen. Jaja zo'n beetje ALLES, maar dan ook echt ALLES wordt besproken: van het au pair zijn tot aan tot aan het ontbijt dat de een op heeft of een herinnering van vroeger van een ander. Vanalles! En je zou denken dat je na een paar weekenden dan toch wel uitgekletst bent? NEE!

Afgelopen zaterdag zo ook weer picknick gedaan nu met Eva, Shelly en de kleine Jasper van 2,5. Jasper is Eva's au-pair kindje. Ze moest werken dus we namen hem gewoon lekker mee! Echt een lief en grappig ventje! Lekker mollig kereltje. Ik heb hem ten huwelijk gevraagd en die kleine spruit zei volmondig: yessss! Hartstikke grappig natuurlijk. En zingen dat hij kan!
'You don't know you're beautiful' en 'I don't care.. I love it!' Kwamen regelmatig voorbij. Voordel van een jong au-pair kindje: bijna alles is schattig en lief en knuffelig, nadeel: poepluiers, veel meer op ze letten en ze hebben meer hulp nodig. Als ik Eva dan zie sjouwen met grote tas, step en een helm ben ik blik dat ik hooguit de Ipad van Tilly meeneem naar Taikwondo. Het heeft allemaal zo z'n voor- en nadelen.

Maargoed er start weer een nieuwe gewone werkweek zoals ik gewend ben. Dat is toch ook wel fijn. Verder ben ik van plan om te blijven zoeken naar extra werk. Heb meer centjes nodig met al die leuke weekenden en leuke mode hier.....

Tot snel weer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!