laurakasius.reismee.nl

De tijd vliegt!

Alweer bijna 2 maanden hier! De tijd vliegt voorbij. Dit weekend zijn Eva,Davina en ik naar Sorrento geweest, omdat ik de auto ter beschikking had en we van Eva's hostfamily gebruik mochten maken van hun beach house. Ja, beach house! Hoe gaaf is dat?! Dus hup wij zaterdagochtend in de auto en gaan met die banaan. Het was ongeveer 1,5u rijden. Eva had van te voren boodschapjes gedaan bij de Aldi (lekker goeikoop). Heerlijke dingen meegenomen en natuurlijk een wijntapje! Bij aankomst meteen even buiten in de zon gezeten. De weersvoorspelling was niet echt gunstig maar we hebben 2 prachtige dagen gehad. Het weer hier is zo onvoorspelbaar. Piet Paulusma heeft het in ieder geval vaker bij het juiste eind. Op zaterdag zijn we gaan lunchen bij een hotel met fantastisch uitzicht. Het was een uurtje lopen, ja lopen want ik lustte ook wel een wijntje. De tocht bleek toch iets langer te duren dan verwacht. Dat uurtje hadden we misschien toch iets te gemakkelijk ingeschat. Maar het lekkere eten (dips, bruschetta, kip en frietjes met alioli) en een flesje wijn met fantastisch uitzicht maakte veel goed.

Maar toen de terugweg. Ai weer een uur lopen. Dus briljant idee: taxi! Nou niet dus ik had aan de receptie om een taxi gevraagd. Ze zei: dat kun je beter niet doen. Ze komen hier toch bijna nooit opdagen. Je kunt beter de bus nemen. Nou de bus kwam pas over een half uur. Toch maar lopen. Sommigen van ons waren een beetje aangeschoten van de twee glaasjes wijn. Onderweg proberen te liften, maar helaas. Davina heeft ons verteld dat liften not done is in Australië. Vandaar dat ze geen 3 prachtige meiden wilden meenemen? Gelukkig onderweg nog de slappe lach gehad (daar bestaat een filpmje van). Anyway na ongeveer 40min lopen tussenstop gemaakt bij de shops. Ik had namelijk 15$ gevonden! Tijd voor wat chocolade voor onze verslaafde Eva en Davina. Oké, oké ik heb ook gesnoept.

Eenmaal terug bij het beach house zijn we gaan puzzelen. Ja puzzelen! Twee van 500 stukjes gemaakt. Geweldig. Heerlijk rustig en gezellig met zn drietjes en de wijntap. Precies wat we nodig hadden. Voor dinner zelf sushi gemaakt. Heel goed gelukt voor een eerste keer. Ohja en potje scrabble gedaan! Ja we hebben het écht bont gemaakt haha!

De volgende dag gingen we voor een run en richting het strand. Wat was dat prachtig!!! Helaas hadden we alle drie geen camera bij ons. Het was adembenemend. Maar we mogen er nog een keer heen waarschijnlijk!! We zijn schelpen gaan zoeken. Heb nu een aantal prachtige schelpen. In de middag zijn we nog den puzzle gaan maken. Maar deze niet afgemaakt. Al dat haar van die konijnen was niet te doen. Daarna met de auto nog een mooie tour gemaakt door de bossen en toen doorgereden naar Mornington omdat ik Davina daar moest afzetten bij het beach house van haar hostfamily. Daar zitten we volgende maand. Davina was er ook nog niet geweest. Aangekomen in Mornington werd duidelijk dat de beach houses daar wel wat duurder waren. Eerst snel nog even dips gegeten langs de weg met prachtig uitzicht van de zonsondergang. Maargoed Davina afzetten, wij vergaapten ons aan de prachtige beach houses toen we riepen: 'Dat daar lijkt wel een kasteel!! Wauw met een toren kijk dat!!! Ehhh... Davina....dat is het huisnummer waar jij moet zijn!!!!' WAAAAAHHH!!! Wat een kasteel! En dan te bedenken dat wij daar volgende maand zitten?! Ja life is goooooood.

Dat was dus een geweldig weekend. Mooie omgeving met leuke meiden. Heerlijk. Deze week ben ik vrij omdat mijn hostmom met de kids naar Brisbane zijn. Ik ben dus een week alleen thuis met de hostdad. Dat is awkward ja. Daarom was ik op donderdag avond ook al door de buren (bij Katherine waar ik ook mee korfbal) uitgenodigd for dinner en om naar Bounce te gaan. Bounce is een ruimte met heel veel trampolines. Hartstikke leuk. Je kon er ook dodgeball (trefbal) spelen op trampolines. Was heel leuk en gezellig! Vrijdag gezellig avondje met Shelly (Amerikaanse) gekletst dus dat was ook leuk.

Inmiddels heb ik een mail de deur uit gedaan naar de kinderopvang van Tilly om te kijken of ik daar extra kan werken. Ik ben namelijk do-vr en het weekend vrij en extra centen kan ik ook gebruiken. Dus hopelijk hoor ik daar nog iets van.

De rest van deze week nog weinig plannen. Morgen met Eva in ieder geval joggen en lunchen. Zaterdag gaan we weer naar Grumpy's Green in Fitzroy. De vorige keer was daar een leuke live jazzband (speelt elke zaterdag) met een geniale oudere man op het drumstel. Heerlijk die muziek en de sfeer. En niet te vergeten heerlijke nacho's en dips. Dus dat beloofd weer leuk te worden. Verder staan deze maanden nog op de agenda:
Great Ocean Road tour
Beach house weekends
Color Run
Chadstone (shoppen)

En vast nog veel meer wat ik misschien nu alweer vergeten ben. Ik verveel me in ieder geval geen moment. Het au-pair zijn wordt ook steeds gemakkelijker. Je raakt er aan gewend en ik voel me steeds meer 'thuis' hier. Ja, ik vermaak me wel!!

Cheers, Laura!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!