laurakasius.reismee.nl

Weekendje kamp..ehh creperen!

En toen was daar het weekend aangebroken dat Irene, Renée, Cyrille en ik gingen kamperen! Lekker low budget was het idee dus op naar een gratis campsite in Daylesford dicht bij Melbourne. Ik was door mijn hostmom and hostdad als gewaarschuwd dat het koud zou worden, dus ik ging met verschillende lagen kleding waaronder mijn australia hoodie en mijn net gekochte joggingbroek het avontuur aan. Er was regen voorspeld, maar dat mocht de pret niet drukken. Onderweg genoten van het prachtige landschap. Ohja, dat vond ik nou zou gaaf aan aussie! Daar zie je in de stad dus niks nada noppes van. Onderweg was het al erg gezellig. Ondanks dat de meiden wat jonger zijn dan ik ben meek je daar over het algemeen niet zoveel van (met uitzondering van de hoeveelheid nummer van Glee die Renée in de auto opzette want daar kreeg ik op den duur moordnwigingen van). Duidelijk sprake van een generatiekloof qua muzieksmaak ;) uiteindelijk bleken de scoutskills van deze meid errug handig te zijn! Maar daarover straks meer.

Goed, wij dus op naar die kampeerplek. Gevonden! Ergens op een bergje tussen de bomen. Er was een vuurplaats waar je ook op kon bakken dus dat was gaaf. Maargoed eerst die tent opzetten of course! Nou daar begon het gedonder mee...ehh beschrijving? Nee, niet aanwezig. Gelukkig had onze jonge scout daar flink ervaring mee (halleluja!). Desalniettemin stond de tent pas 3u later nadat er onder andere een kapotte stok met ducktape gerepareerd was. Daarnaast was het ook nog eens behooorlijk koud dus we gingen boodschappen doen. Hout halen voor het vuurtje en hamburgers en worstjes om op het vuur te bakken. Waren wij goed en wel geslaagd voor de boodschappen (rond half 5/5u) begint het een partij te regenen!! Ondanks vele pogingen van onze scout wilde het vuur niet aan. Daar ging ons low-budget eten. Inmiddels waren we allemaal nat geregend en had we het kkkkoud! Dus hup pizza eten in een restaurant (niet lowbudget, maar wel lekker!). Daar hebben we zo lang mogelijk gezeten, maar toch lagen we vroeg in onze tent. Buitenzitten was geen optie dus dan maar proberen te slapen. Het luchtbed van Irene en Cyrille bleek lek te zijn en langzaam leeg te lopen. Daarom hadden we de pomp die ik van mn hostdad mocht lenen in de buurt gehouden. Daarover straks meer. Ik gewapend in pyjama dikke trui en jogging broek in mijn slaapzak ten strijde getrokken tegen de kou. Nou ladies and gentleman. Ik heb het verloren!!! Ik heb het nog NOOIT zo koud gehad! Echt tot op het bot koud koud en nog eens koud! Heb daarom ook maar 1u geslapen in die kak tent. Maar gelukkig had ik ook wat vermaak in de tent. Midden in de nacht kon ik een aantal keren genieten van het gevloek van mn buurvrouw op het lekke luchtbed en het geblaas van de pomp. En dat werkte enorm op mijn lachspieren!! Ik heb echt tranen gelachen! Zaten we daar....in the middle of nowhere...freezing in a tent... Toen dat gevloek erbij..ik kon niets anders dan er heel hard op lachen. Wij de dappere dodo's kamperen in de winter. Maargoed iedereen vroeg wakker en hup eruit! Koud is het toch! Hup die tent meteen opruimen. Die Zondagochtend bleek het gelukkig droog te zijn dus kon eindelijk dat kampvuur aan. En ach die hamburgers en worstjes hadden de hele nacht in een ijskoude tent gelegen dus die waren nog goed. Hamburgers and sausages for breakfast! Renée heeft als echte scout voor ons het ontbijt gefixt met een heus kampvuur!!! Heerlijk!! Na het opruimen en ontbijt (in slaapkledij) was iedereen kkkkoud tot op het bod. Ikzelf voelde mijn tenen en handen dus echt niet meer. Dus wij hup alles in de auto gesmeten en op naar de spa! Nou ze zagen ons aankomen hoor. 4 meiden in joggingbroeken en dikke truien met hun haren alle kanten op en waarschijnlijk modder overal. Ja, ze konden zien dat wij wel een spaatje konden gebruiken! En wat was het heeeerlijk! Lekker in bikini in het warme water. Wat was dat een traktatie! Na de spa hebben we nog samen geluncht en zijn daarop weer richting huis vertrokken.

Poeh, dat was me het weekendje wel zeg! Maar ondanks dat was het heel gezellig en we hebben het toch maar mooi geflikt! Opzich dus best een geslaagd weekend hoor! Maar ben wel blij dat ik nu weer gewoon in een fijn bedje kan kruipen.

Ohja voor het eerst de australische lekkernij tim tams op. Zijn een soort chocolade biscuits. Best lekker! Mijn hostdad heeft me daar voor gewaarschuwd want 2 vorige au pairs zijn door die krengen dikker naar huis gegaan. Nu moet ik zeggen ze zijn best smakelijk! Maar zo geweldig zijn ze nou ook weer niet. Ze hebben hier trouwens ook smeerbeleg dat vegemite heet. Wat is dat ontzettend goor zeg!!! Bah!!! Niet mijn ding dus. Verder eten ze in mijn gezin iedere zondag roast lamb. My favorite!!! Yummie! Dat is gewoon een groot stuk lamsvlees met grove groenten uit de oven. Heel simpel maar zeker lekker.

Vandaag overigens weer hardgelopen samen met Eva. Runnen doe ik inmiddels bijna dagelijks, maar samen met Eva is het toch wel het leukst. Beetje kletsen ondertussen en na onze run een cappuchino. Lekker!

Wat me verder opvalt aan dit land is dat iedereen zo open minded is en zo behulpzaam. Je hoeft iemand op straat maar iets te vragen en ze leggen het uit en vragen meteen waar je vandaan komt/wat je in aussie doet en hoe het bevalt. Zeer sympathiek en aardig volkje! Zijn ook echt oprecht geïnteresseerd. Zo was ik in een winkel aan het afrekenen en vroeg het meisje achter de kassa ook waar ik vandaag kwam en wat ik hier zoal deed. Ikke dus helemaal uitgeld. Oh ga je backpacken? Vroeg ze. Ja dus! Nou dan moet je in Sydney naar dit hostel gaan en hup ze schreef het meteen op. Kijk, aardige mensen dus! Ook toen ik vroeg waar het zwembad nu precies was. Dan krijg je een route beschrijving en de mededeling dat we vooral vveel plezier moesten hebben! Ja, héél aardig volkje! Kunnen de Nederlanders met ons gehaaste en egoistische leventjes nog wel wat van leren!

Anyway that's all folks!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!