laurakasius.reismee.nl

New adventures...

Nou avontuur zo spannend is het niet. Alweer 2,5 maand hier dus bijns op de helft van mijn tijd als au pair. Hier duiken inmiddels kerstpullen op in de winkels. Niksnie Sinterklaas nie, maar wel kerstdecoraties terwijl het weer alleen maar beter wordt. WEIRD!! Gewoon heel erg vreemd. Een warme kerst. Denk niet dat ik daar zo snel aan ga wennen. Verder heb ik de familie bekend gemaakt met de appelflap. Ja sorry ik noemde ze hier echt 'applefleps'. Mijn healthy family is er weg van. Yes! Eindelijk iets dat ze waarderen. Verder vinden ze mijn andere meer Hollands eten gewoonweg raar en stom. Nee, het begrip hagelslag snapt mijn hostfamily niks van. Ze kijken dan nog steeds raar naar me als ik eens een boterham met chocolade voor mijzelf maak. Oké misschien is het ook wel een beetje raar chocolade op brood. Maar ik geniet echt van de 2x in de week dat ik dat rijkelijk over mijn bammetje strooi, mnmmm! Verder heb ikzelf hier voor het eerst een dumpling op. Voor de verjaardag van Jet waren we uit eten geweest bij een Chinees restaurant. Dat was heel anders dan ik verwacht had, veel lekkerder dan in Nederland! Dumplings, heerlijke inktvis en een blad sla met daarin ehh gehakte kruiden met ui en knoflook. Beetje moeilijk uit te leggen maar LEKKER! Zo leren we hier een beetje van elkaars eetgewoonten. Ik ben hier inmiddels aan de soymelk!

Afgelopen weekend hebben Davina, Eva en ik weer genoten van elkaar gezelschap. We hebben zaterdag een sleepover gehouden. Maar op vrijdag hebben Eva en ik eerst (te)veel van onze hardverdiende centjes uitgegeven in Chadstone. Chadstone is een heel groot shopping centre hier. Anyway vrijdag met z'n drieën bij Eva gegeten en lekker wijntjes gedronken en daar blijven slapen. Super gezellie natuurlijk en zaterdag richting strand vertrokken. Het was heerlijk weer dus we hebben lekker kunnen bakken. In de avond naar een Irish pub geweest met een bietje en heerlijk eten. Daar nog met een paar Australische people gekletst en toen lachend gierend en brullend weer braaf rond 12u naar huis. Wij houden het slechts een enkele dag lang uit geloof ik... We zijn ZO gewend en vroeg opstaan en vroeg naar bed. Ik sta hier echt altijd ja ook als ik uit kan slapen om max 7u naast mijn bed. Wie had dat ooit gedacht.

The girls en ik gaan nu ook 2x per week zwemmen. Ja met het sporten zit het bij mij wel goed hier. Dit heeft ook al geresulteerd in een veel plattere buik! Maar ook hier merk je hoe laid back en gezellig de Australiërs zijn. Vandaag kwam ik net binnen bij het zwembad en een vrouwelijke lifeguard vraagt direct: is dat een Seafolly bikini? Ja! Hup en een heel gesprek over bikini etc volgt. Ook in Chadstone kwam een vrouw heel lief vragen waar wij onze broeken vandaag hadden want ze vond ze geweldig. Dat zie ik iemand in Nederland toch niet zo snel doen. En ook een andere lifeguard was geïnteresseerd in waar we vandaan kwamen en gaf ons tips wat we zeker moesten doen. Gelukkig hebben we er een aantal van op ons lijstje zoals dit weekend: The Great Ocean Road and Philip Island!!! Wordt GAAAAAF! Zin in! Hij raadde ook de Yara valley winery aan. Maarja, natuurlijk gaat dit zooitje ongeregeld daar naartoe! Heb echt leuke dingen in het vooruitzicht.

Ik vermaak me hier goed! Maar zo heb ik ook af en toe een low hoor. Afgelopen dinsdag ging ik kapot dacht ik. Ik miste Pim zo erg! Ik kon het maar niet van me afschudden. Ook niet na het zwemmen, runnen en wandelen. Maar gelukkig was het de dag erna over. Misschien komt het ook omdat het zo onzeker is of hij nou wel of niet komt? Eigenlijk heb ik er wel vertrouwen in. Dat scriptieding heeft hij zeker gehaald. Maar toch, om dat zeker te weten moeten we nog een week wachten. Één ding is zeker, ik spring een gat in de lucht als ik hoor dat hij het gehaald heeft! Zo gek ook om te bedenken dat ik naar Austalië wilde om alles te ontdekken en leuke mannen te ontmoeten. En dan ineens verliefd worden net van te voren op een Nederlander! Grapjas ben ik ook! Echt gek, maar zou het niet anders willen.. :)

Oké genoeg geslijm, halleeee partyweekenden in aantocht! Want next weekend zit ik met mn ass in het beachhouse (kasteel) van de hostdad van Davina (Mark Skaife, google it). Going to be AWESOME!!!!!!!!

Cheers, Laura in lovely Aussie

Ps: heb na lang zoeken via advertenties waarschijnlijk een gezin gevonden waar ik bij mag oppassen. Waarschijnlijk morgen avond al. Show me the moneyyyy, want dat kan ik wel gebruiken.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!